عباس آباد با درختان سر به فلک کشیده اش، با خانه های قدیمی و نوسازش، با مغازه های کوچک و با سابقه اش  در مرکزی ترین نقطه ی شهر، یکی از دیدنی ترین محلات اصفهان است. تبریزی های ساکن این محله برای ادای احترام به شاه عباس که آن ها را در این محله جای داده بود، نام این محله را عباس آباد گذاشتند.

عباس‌آباد، از خیابان‌های تاریخی اصفهان محله‌ای پیشتر بسیار خوش آب‌ وهوا که امروزه هم با درختان چنار 90 ساله منحصربه‌ فرد است، در دهه‌های اخیر بیشتر محل اقامت رجال و بزرگان شهر و ثروتمندان بوده و در آن می‌توان گوشه‌هایی از تاریخ دوره‌های مختلف را جستجو کرد.

ژان شاردن فرانسوی که نیم‌قرن پس از تأسیس این محله در اصفهان به سر می‌برد، در توصیف این محله می‌گوید: «محله عباس‌آباد از دروازه سلطنتی (دروازه دولت) شروع می‌شود. این محله را محله تبریزی‌ها می‌گویند که یکی از بزرگترین محله‌های خارج شهر هم است. بیش از 2هزار باب خانه و اماکن عمومی که عبارت‌اند از 12 مسجد، 19 حمام، 24 کاروانسرا و پنج مدرسه در این محله وجود دارد. عباس‌آباد از پل الله‌ وردیخان شروع و تا پل مارنان که بیش از نیم فرسخ است ادامه می‌یابد. عباس‌آباد با عمارت‌های مجلل و باشکوه از زیباترین نواحی شهر اصفهان است و کوچه‌های آن برخلاف سایر کوچه‌های شهر، مستقیم و راست و در بیشتر آنها جوی آب روان است. در آن دو ردیف درخت یکی کنار نهر و دیگری نزدیک دیوارها قرار دارد.»

امروزه محله عباس آباد از مناطق گران قیمت و کهن شهر محسوب شده و بیشتر به درختان چنار خیابان عباس آباد شهرت دارد.

نزدیک ترین  بیمارستان : عیسی بن مریم

نزدیکترین رستوران : رستوران شهرزاد

نزدیکترین هتل : هتل پارت ، هتل عالی قاپو

نزدیکترین فروشگاه گز وشیرینی : گز و شیرینی سکه (حنائی)


هتل آفتاب اصفهان، میزبان میهمانان نصف جهان

تلفن رزرو سریع و مستقیم: 03135510600




رزرو هتل اصفهان